onsdag 23 augusti 2017

Dagarna börjar friskt och min träning kommer igång efter te och smörgås. Huden knottrar, huvudet klarnar och ekorren hoppar på staketet, bryr sig inte ett dugg om mina ansträngningar på altanen. Det har blivit ett behov lika starkt som mitt kaffebegär. Träning, för att få kroppen funktionsduglig. Jag känner mig som ny. Och det är enkelt. Programmet kostar ingenting. Det är bara diciplinen som ska hållas efter. Tjugo minuter varje dag.
     Dahliorna ramar in gräsmattan och jag bedövas av färgprakten. Lavendeln duttar ut sin doft och daggen gnistrar i gräset. Än blommar det rikligt i vår trädgård. Vindruvorna dröjer men för övrigt skördar vi rödbetor, morötter, gurka. fänkål mm. Det enkla livet med återkommande rutiner är inte så dumt, inte kaffetåren efteråt heller och lite småprat om nyheterna som väller ut från radion. Åter en dag att erövra och få vara med om.  När klockan är nio är dagen ett oskrivet blad som kommer att fyllas och imorgon är den historia.

Inga kommentarer: